Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2015. március 8., vasárnap

Laura's Workshop 2. - CD-tartó tok papírból


Már régebb óta eszembe jutott, hogy a puha borítós CD-jeimnek csinálok egy ilyen tokot, hogy ne összevissza legyenek a polcon. Meg is álmodtam az egészet, de csak most jutottam el odáig, hogy leüljek a papír mellé és megcsináljam.

Hozzávalók:
- színes/mintás kartonpapír
- olló
- vonalzó (érdemes egy derékszögűt is kézbe venni, meg egy 15 cm-eset a kis részek kiméréséhez)
- ceruza
- Pritt ragasztó (persze másmilyen is megfelel, de folyékonnyal nem érdemes dolgozni)

időigény: ** (közepes)
költség: *  (alacsony)

Méretek (Figyelem! Lehet, hogy valakinek ezek a centik nem megfelelőek! Én ezek alapján csináltam, de nem biztos, hogy másnak is jó!):  
gerinc szélessége: 3 cm
vízszintes hossz: 12,9 cm
függőleges hossz (a gerinc hossza): 12,8 cm




1. lépés: Elsőként körülbelül fölvázoltam a dolgokat (térbeli rajzzal), hogy mit is szeretnék. lemértem a CD méreteit. Összerakva az összeset (így oldalról, ez a gerinc szélessége), és mivel majdnem ugyanakkora mind, ezért egynek lemértem az oldalhosszúságait is. Pár millimétert ráhagytam, és úgy írtam a rajzra a méreteket (bocs a minőségért).
 Tipp: Nem árt, ha a gerincet egy kicsit szélesebbre csináljuk, hogy ha még lesz több puha tokú CD-nk, azok is beleférjenek.

2. lépés: Ezek után kiterítve is lerajzoltam a tokot, hogy körülbelül lássam, hogy kell majd összehajtanom, és hogy hova kell majd berajzolnom a ragasztós részeket, amikkel majd összeragasztom az egészet - remélem érthető.




3.lépés: Következő lépésként elkezdtem leméretezni egy színes keményebb lapra az egészet.
Sajnos a méretezés után nem csináltam fotót, tehát ezen a képen már behajtogatva és nem jól látható a sablon.

Tipp: Érdemes pontosan kimérni a centiket, hogy minden jól illeszkedjen egymáshoz!
 4. lépés: A sablont átrajzoltam a kartonra, behúzogattam a hajtásvonalakat. És behajtogattam az oldalakat.

Tipp: Érdemes az oldalaknak csak a két végét becsippenteni a vonal mentén és utána hajtani, mert ha rögötn a vonal mentén hajtjuk be, és utána ugye még ki kell hajtani, hogy a szín kívül legyen (mert ugye úgy hajtjuk, hogy lássuk is a vonalakat), akkor a papír eltöredezik, és nem lesz szép.

5. lépés: Az egyik gerincoldalra rajzoltam egy kis majdnem fél ovális alakú nyílást, hogy a CD-ket könnyebben ki lehessen majd venni a tokból.
A lekerekített vonalat érdemes kivágni, de ha valakinek a szögletes tetszik, akkor van arra is lehetőség.
A 3 cm-es oldal mindkét szélén fél centit mértem ki. Ezek pontokkal vannak jelölve a képen. Onnan lefelé mértem rá még pár centit, majd összekötöttem a pontokat, és belerajzoltam a lekerekített részt. Én azt vágtam ki, az jobban tetszett.


 6. lépés: Végül összehajtottam a papírt, és a ragasztható helyeken beragasztóztam, és összenyomkodtam.

Tipp: A 3 cm-es részeken lévő trapéz alakú ragasztható papírrészt belülről hajtsuk a tokba, hogy kívülről ne látszódjon.





Jó munkát mindenkinek! :)

Laura 



 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése