Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. április 19., szombat

Egy kis filmvélemény: Sucker Punch ( Álomháború)


   

  Megjelenéskor a filmet nagyon vártam , már akkor teljesen levett a lábamról... De most kb. 2-3 évvel ezelőtt mikor megnéztem , valahogy egy csöppet sem érintett meg. Még egy órán keresztül mondtam , hogy jaj de jó volt.... Aztán idővel teljesen elfelejtettem az egészet.... Talán a sors , vagy csak a jó szerencsének köszönhetem , hogy annyira elém jött folyton a film és maga a zenéje , amibe teljesen beleszerettem legfőképpen Emily Browning- Sweet Dreams számába , amit órákig hallgattam és valahogy már csak azt vettem észre , hogy a film előtt ülök.

Miután megnéztem ... Még most is a hatása alatt érzem magam , most sokkal jobban megérintet , talán annak is köszönhetem , hogy azóta fejlődtem , értem és már másképpen látom a világot , maga a film elkápráztatott, az egész elvarázsolt, valahogy ... hogy is mondjam... tanulságos volt , mégis megvolt az az általános film hangulata....
   De akkor kezdeném is a történettel:
Baby Doll (Emily Browning) épp azon megy keresztül , hogy árva lett ,együtt maradt a mostohaapjával és a húgával. És mint a filmekben a mostohák mindig gonoszak , ez a film sem volt kivétel , egy balszerencse és egy véletlen által Baby Doll végzetes hibát követ el , amit már nem fordíthat vissza... És bekerül egy elmegyógyintézetbe ahonnan még soha senki sem szökött meg...


 Itt kezd igazán érdekessé válni , hogy a kis Baby Doll egy álomvilágba képzeli magát , úgy éli mindennapjait , mintha nem is egy elmegyógyintézetben lenne , hanem máshol. Egy teljesen más helyen , egy teljesen új kinézetű emberekkel. Idővel összebarátkozik négy lánnyal , akik kalandjait végigkísérik...
  A vége az igazán érdekes a történetnek , mivel egy egészen más fordulatot vesz az egész, senki sem gondolná , hogy minden amit a filmről hittél megváltozik, már magában a történetben sem vagy már biztos , semmiben... Pedig minden igaz egy mértékben, minden kiejtett szó egy valóság, csak éppen másképp... ártatlan lélekben mennyi minden rejtőzik , mire képes és hogy egyáltalán mik a gondolatai. Ez a film is arra akart utalni , szerintem , hogy nincs lehetetlen. Az elme játéka határtalan , mely csak arra vár , hogy végrehajtsák , hogy minden pillanatot meg lehet úgy élni , hogy igazából máshol vagy , egy másik galaxis... talán mi se tudjuk , mi sem ismerjük saját elménk , gondolataink határait, melyek kitudja honnan származnak.

Talán nem is gondolnánk , hogy egy emberi elme játéka vajon milyen határokat képes áthaladni , vajon van egy végállomása? Van célja? Egyáltalán mi lehet rajta?
   De egyet megtanultam a film által , hogy ha hiszel , nincs lehetetlen , ha pedig az elméd felspékeli egy kis kalanddal , akkor még élvezheted is a Poklot...
   Ami igazán megfogott az egész történetben az pedig a legelején és a legvégén elhangzó monológok... Mert ha egy film igazán érdekes az eleje és a vége a mindent eldöntő jelenetek...


" Mindenkinek van egy angyala, egy védelmező aki vigyáz rá. Nem tudjuk, milyen alakot öltenek. Lehet öregember, lehet egy fiatal lány. De ez senkit ne tévesszen meg! Egy sárkány ereje rejlik bennük. A harcot nem vívják meg helyettünk, hanem a szívünk mélyéről ösztönöznek mindenkit. Mindenkinek megvan a képesség a saját világunk kialakítására... Kételkedhetünk az angyalok létezéséről, álltathatjuk magunkat. De ők akkor is itt vannak. A legvarázslatosabb helyen. A legvarázslatosabb időben. Bármely kitalált képében szólhatnak hozzánk. Ha kell démonokkal harcolnak, és arra késztetnek, hogy küzdjünk."

"Ki segít, hogy életünkkel tisztelegjünk a szeretet előtt? Ki küld ránk szörnyeket, azt énekelve, hogy sose halunk meg? Ki tanít meg rá mi a valódi, és mi a nevetséges hazugság? Ki dönti el mért élünk, és mért halunk meg? Ki láncol le minket? És ki őrzi szabadságunk kulcsát? Mi magunk! Meg van minden fegyvered a harchoz. Hát küzdj!"

 Én mindenkinek ajánlom a filmet , szerintem egy teljesen kihagyhatatlan élmény, ami belénk rögzül , ha elég figyelmesen nézed meg , ha elég odaadással érted meg az üzenetet , kitudja... talán ez a teljes valóság. :)

  A film annyira megtetszett és annyira megihletett , hogy tervben van egy FanFiction megírása ennek alapján is... Amint elkészül az első rész első dolgom lesz megosztani veletek! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése