Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. április 14., hétfő

Suzanne Collins: Catching Fire- Futótűz (Hunger Games 2.)


Fülszöveg:
  Angol:
Suzanne Collins continues the amazing story of Katniss Everdeen in the phenomenal Hunger Games trilogy. FORMAT: 9 CDs, Unabridged NARRATOR: Carolyn McCormick Against all odds, Katniss Everdeen has won the annual Hunger Games with fellow district tribute Peeta Mellark. But it was a victory won by defiance of the Capitol and their harsh rules. Katniss and Peeta should be happy. After all, they have just won for themselves and their families a life of safety and plenty. But there are rumors of rebellion among the subjects, and Katniss and Peeta, to their horror, are the faces of that rebellion. The Capitol is angry. The Capitol wants revenge.
  Magyar:
A Kapitólium dühös.
A Kapitólium bosszúra éhes.
A Kapitólium vért akar látni.
És az igazi harc csak most kezdődik. Katniss és Peeta megnyerték az Éhezők Viadalát, így ők és a családjaik megmenekültek az éhezéstől, de a fiatalok nem ülhetnek nyugodtan a babérjaikon. Vár rájuk a hosszú Győzelmi Körút, ismét csak a tévénézők árgus szeme előtt.
A kötelező udvariaskodás unalmát azonban döbbenet és félelem váltja fel, amikor hírét veszik, hogy lázadás készül a Kapitólium ellen. Snow elnök sosem habozott lesújtani az engedetlenekre, és most is ott csap le, ahol senki sem várja. Emberek halnak meg, családok lesznek földönfutók, Katniss és Peeta pedig újabb küzdelemre kényszerülnek, ahol a tétek még nagyobbak, mint korábban.  
 Véleményem:
  Eléggé sokat totojáztam a könyv olvasásával. Itt , bevallóm , hogy az első részt eléggé sokszor láttam , habár tudtam , hogy úgyis jobb a könyv , mégis olvasás közben rájöttem , hogy a könyv is szinte pont olyan, mint a film. Így látványosan untam az első részt. De a második rész más tészta volt. Azt már láttam a mozikban feliratosan, aztán pár hete elkezdtem magyarul megnézni , de csak félig jutottam így már voltak meglepetések a második könyvben. És be kell valljam , hogy a filmet az egekig magasztaltam , de a könyv... Nem tudok mit mondani , mert hihetetlenül jó volt és sokkal jobban eltért mint a film , ami igazán tetszett , mert így telis tele volt meglepetés bombákkal... J
  A könyv kezdete igazán elbűvölt , ahogy bemutatta Katniss mindennapi életét , teljesen lenyűgözött. Sajnos az első részben nem volt alkalmunk részletes leírásokat kapni Katniss környezetéről , de most... Annyira imádtam minden részletet , szó szerint faltam a sorokat. Valahogy megbűvölt. Igazából a dísztópiákat azért szeretem annyira , mert lenyűgöz az a lerombolt környezet , az alternatív jövőkép. Rengeteg részletet kaptunk, szépen leírt mindent, hogy hogy működik ott minden. Sőt , annyira tetszett Katniss hozzá állása is az egészhez , vagyis az a sok ’commentálása’. Ami adott egy kis humort az egésznek.
   A könyv haladtával , ahogy betekintést nyertünk egy-egy Körzetbe érdekes volt. Örültem volna , ha egy kicsit jobban bemutassa a környezetet , de sajna ez nem történt meg. De annál inkább érdekessé vált az egész cselekmény , szerintem ott kezdődtek a bonyolultabb szálak. Ott megindult minden. Sokszor alig hittem a szememnek és az angol tudásomnak , hogy tényleg jól olvasom. Valahogy Katniss a könyv haladtával nagy szarkazmusra tett szert, egyre harciasabb lett, és olyan dolgokra is fényderült , hogy csak ámultam és bámultam. Magamban pedig elképedtem , hogy a filmesek , hogy a fenében tudtak kihagyni ilyen érdekes és felettébb fontos részeket. De ők tudják....
   Maga a 75. Éhezők viadal, nagyon érdekesen indult , és ahogy elindult , na az hozta az igazi áttörést. Onnantól kezdve szó szerint csak faltam a könyvet. Annyira jó volt olvasni , annyi érdekes dolog , annyi vicc elsült és sokszor már egy helyben sem tudtam megülni a kíváncsiság miatt , hogy vajon mi lesz.... Hihetetlen még mindig!
   Katniss nekem mindig szimpatikus volt. Nagyon kedveltem , de sokszor ütközött velem sokszor a véleménye , valamikor szó szerint az agyamra ment. Komolyan mondom , fogtam volna egy nyilat és megcélzom. Pedig soha az életben nem volt még a kezemben nyíl... Peeta , még mindig sok fejfájást okoz , valahogy mindenki az ő pártján van , de szerintem inkább a film miatt , nagyon nem szimpi. Nekem túl érzelgős és önfejű még mindig... Annyira ahh , könyörgöm!! Gale ... Hmm , ő nagy kedvenc! J De tényleg . Vagy csak a film miatt. Most fogalmam sincs , de valahogy az olvasás közben , próbáltam mindkét fiúnak egy másik ’arcot’ kitalálni , ami sikerült is , de akkor is Gale maradt. J A szöszinek nagyon össze kell szednie magát , ha hódítani akar...
    Összességében a többi szereplőt is hihetetlenül megkedveltem , leginkább Katniss öltöztetőjét. Nagyon megkedveltem. De mikor Effie megjelent a színen , sokszor már az asztalba vertem a fejem mérgemben...

   Összességében egy hihetetlenül csodás világ tárult elém és még most is magamban morgolódom , hogy annyit húztam az olvasását. Már rég túl kellet volna lennem az egész trilógián, és hogy most elkezdtem igazából a blogtársnőmnek köszönhető. J Így végre ezzel a sorozattal is haladtam. És  nem kérdéses , hogy a harmadik rész egy nagyon közeli jövőben kell kiolvasnom , mert egy olyan véggel. Komolyan már megfontoltam , hogy tiltakozni fogok az ilyen végek után. Az írók nagyon ki akarnak végezni ezekkel a végekkel....
Kedvenc szereplő: Gale , Cinna
Nem kedvelt szereplők: Effie , Peeta
Kedvenc rész:  Az utolsó 2 oldal ami az arénában játszódik
Nem kedvelt részek: Katniss és a sokszor hülye gondolatmenetei.
A könyv nálam csak 4,5 csillagot ért el. Azért az írónő előtt le a kalappal , hogy egy ilyen csodás művet kitalált! J



Lunea.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése