Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. július 23., szerda

A Mennyország tizennégy darabja- Colleen Houck: Tiger saga

Én és a történet:
  Mikor szóba került ez az egész, hogy a hét kedvencemet bemutatom... Gondolkodás nélkül tudtam, hogy ez lesz a legelső amiről mesélni fogok. Mert szerintem nem titok, hogy ez a sorozat az igazi nekem. Rengeteg könyvet olvastam ezen a pár év alatt, lettek kedvenceim is. Mégis ez a sorozat, valahogy mindig közelebb állt hozzám. Ha csak egy kedvencet kellet mondjak, ezt említettem meg. Ha pedig kedvencekre gondolok... egyből ez a legelső ami beugrik. :)
  Amíg a Könyvmolyképző meg nem említette a megjelenését a könyvnek, ami a Vörös Pöttyös kategóriában pontosabban, nem nagyon keltette fel az érdeklődésemet és még soha sem hallottam még róla. Megjelenés után is hónapokig halogattam. Valahogy nem tudtam elképzelni egy érdekes történetet alakváltó hercegekkel, meg Indiával...
   Sok időt töltök nagyimnál nyaranta, mert ott tudok igazán olvasási maratonokat tölteni, épp ott vagyok már egy hete és már nem maradt egy könyv se mit olvasni. Úgyhogy neki kezdtem az egésznek. Ma már szégyellem, hogy úgy álltam neki. És nem szívesen mesélek róla, hogy közel voltam a könyv letörlésére az e-book listámról. De ilyenek történnek.
Dhiren és Kelsey
  Még az elején nem fogott meg. Gondolkodtam is, hogy hol a csudában van India benne, mert még szó sincs róla, aztán ott volt, hogy cirkuszban játszódik. Itt tudni kell, hogy nemrég hagytam félbe akkor egy cirkuszos könyvet, mert nem vagyok nagy rajongója az egésznek... Olyan közel voltam, hogy letegyem és hagyjam a csudába az egészet. Mégis valami arra késztetett, hogy lapozzak és lapozzak és mégis olvassak, mert nekem az olvasnom kell. Ne ijedjek meg. A végén és még most se győzök hálát mondani annak a pici belső hangnak, ami épp, hogy nem rugdosta a popsim, hogy olvassak.
   Amikor az első részt befejeztem... Gondolatban adtam magamnak egy pofont, mert végtelenül beleszerettem az egészbe. A következő részt első dolgom volt megszerezni a megjelenés után. És hát a 3. és 4. részt már nem is bírtam kivárni...
   Szívem mélyén egy nagy és pompás helye van ennek a könyvnek, és bátran ajánlom, mert amit ez az Írónő művel benne... Felejthetetlen élmény. Egy kalandos, romantikus, alakváltós történet. Tele mozgással, szerelemmel, kalandokkal, mítoszokkal, istenségekkel, utazás, múlt, mitikus élőlények. Ebben igazán minden van. Leginkább azért nőtt a szívemhez, mert indiai mítoszok körül forog minden, meg persze rengeteg mindent megtudhatunk az indiai kultúráról, istenségekről.
  E mellet a történet mellet unatkozni... Szerintem minden egyes körmöd lerágod a végére, mert igazán izgalmas!

Durga temploma
A történt:
   Minden sok-sok évvel ezelőtt kezdődött, pár száz éve, amikor még India területén Uralkodók voltak, véres harcok, lovak hátán küzdöttek és létezett még a rendezett házasság is, amivel szövetségeket kötöttek egy életre... Ez a történet két hercegről szól, Dihren (Ren) és Kishan akiket elátkoztak, hogy az életüket tigrisbőrben töltsék le, de nem akármilyen életet. Halhatatlan életet... De ez a történet nem csak róluk szól... Neeem! Az egészet már a jelenben olvashatod, ahol az ő szemszögéből, az ő érzései által láthatunk mindent, Kelsey Hayes (Kells).
   Minden csak egy egyszerű nyári munkával kezdődött, egy cirkuszban. Ahol volt egy fehér tigris, Ren. Már az első pillanatoktól kezdve összebarátkoztak. A tigris furcsán nyugodt és nagyon kedveli Kells társaságát. Minden jól megy, csak megjelenik egy férfi, aki meg akarja venni a tigrist, meg megkéri Kells-t, hogy kísérje el a fehér tigrist, míg elér az indiai vadrezervátumba. Persze, csak ott a bökkenő, hogy az út felénél a kocsi eltűnik, a tigris magában, szabadon sétál. Mi mást lehetne tenni, mint követni őt, nem hagyhatja egyedül a dzsungel közepén... És itt kezdődik a varázs! A tigrisről kiderül, hogy egy jóképű pasas, hogy Kells az egyetlen aki megtörheti az átkot. Amit el is vállal... Mégse gondolta volna, hogy ilyen kockázatos, izgalmas, veszélyes, varázslatos lesz minden.
   A kalandok és az átok is mind Durgához kapcsolódnak, tőle kérnek segítséget az utukon. Aki folyton segít valamivel, bármivel is forduljanak hozzá ő ott van és meghallgatja imáikat, amire azonnal választ is ad.
   Az átok 4 részből áll. Ami a föld, levegő, víz és tűzhöz lehet kötni, meg persze egy-egy mitikus élőlényhez is egyben. A történetek legendák csavaros állaga. Ahol mindig elkalandoz egy mitikus világba, egy másik dimenzióba. Ahol nincs idő, tér, vagy egyszerű átlag fogalmak, ott minden megváltozik. Még a lehetetlen is gyerekjátéknak tűnik. Lehet egy hatalmas fában van egy új világ, az óceán mélyén egy folyócska csordogál, egy fa melynek aranytermése van, vagy éppen egy hely ahol a víz és a tűz felcseréli egymás fogalmát, ahol senki se lepődik meg, hogy egy fiatal lány villámokat lő ki, vagy az átlagos tigrisek hercegekké változhatnak. Ez egyben egy mese is, de mégse mondhatod annak, mert a kalandok nem éppen mesések. Sokszor halálosak, véresek, félélmésztóék, vagy éppen viccesek. Soha sem tudhatod mi történik éppen, a szereplők reakcióit se tudod kiszámolni... Szinte képtelenség rájönni, hogy mi fog történni.
  De ez nem csak erről szól. Van egy erős szerelmi szál is, vagy inkább szerelmi háromszög, ami mostanság minden sarkon találni egyet. Csak itt sokkal másabb. Nem követni az átlagos sablonos szerelmi-háromszög-szerkezetet , ahogy szoktam emlegetni. Itt még a negyedik rész végén is csak kapkodod a fejed, hogy melyiket válasszad, mert képtelenség, még az utolsó fejezeteknél is még mindig kétségbe vagy esve. Ha elkezded olvasni a történetet, neked egyből sikerülhet választani. Én nagyon Ren párti vagyok, az igazat megvallva ő a legnagyobb kedvencem minden egyes sorozatból, amiket olvastam. A szerelmi szál igazán csavaros. És rendkívüli. Most így visszatekintve, igazán egyet tudok érteni Kells döntésképtelenségében. Mert ez a két vadállat igazán a szívedhez nöl. Ren és Kishan igazán rendkívüliek és olyan tulajdonságokkal rendelkeznek, amiért rengeteg nő/lány/hölgy ölni lenne képes. Igazán aranyos, felkavaró, szenvedélyes és csodálatos ez a szerelmi bonyodalom!
  Mint mindig, itt is van egy gonosz, Loki, aki nagyon fel tudja forgatni az egész történetet, olyan csavarokat hoz, hogy csak mereszted a szemed a betűkön és tátott szájjal bámulod, hogy ilyen okos kis gonosz ritkán fordul elő!
   A történet jelenleg 4 részből áll. A tigris átka (Tiger's Curse), A tigris küldetése (Tiger's Quest), A tigris utazása (Tiger's Voyage), Tiger's Destiny , ami még nem jelent meg magyarul. Az 5. rész , Tiger's Dream és egyben a befejező köttet igazán meglepetésként ért engem és sokan másokat is, mert senki sem számított rá. :D Mégis aki elolvasta ezeket a részeket tűkön ül.  Megjelent még egy 0.5-ös rész is, Tiger's Promise, ami tartalmazza még Tiger's Dream első fejezetét... Ez a kis kiegészítő novellát inkább akkor ajánlom, ha elolvastad a 4. részt is, mert vannak pici spoilerek, amik eléggé nagyok is lehetnek, pláne a 4. részre nézve. De persze azok előtt is el lehet olvasni, mert érdekes kis háttértörténet, sok mindent elmagyaráz láthatatlanul is, egyes dolgokban.
   Ha egyszer is a kezedbe veszed és megszereted, akkor meg ne állj a folytatással, mert részről részre izgalmasabb, hihetetlenebb és részről részre beleszeretel ebbe a világba és annyira nem akarod abba hagyni... Minden rész olyan 550-600 oldal körül van, de azok is olyan, de olyan kevésnek tűnnek!
Angol borítok! *-*
  Egy olyan kulcs ez a sorozat, amely egy olyan világot nyit meg, ahonnan már soha sem akarsz kikerülni. Magadra zárnád az ajtót és ott töltenéd a végtelenséget, mert ha abbahagyod az olvasását sóvárgás marad utána, kell az a hely, kell az a történet, kell minden ami India és tigrisek... Egy olyan világba csöppensz, ahol úszol a mámorban, a szemeidet köd fedi, elméd csak a könyv körül forog. Nincs megállás. Ha elkezded és megszereted, függő is lehetsz... :))

 A borítók:
  Sokakkal egyet kell értenem, hogy az angol borítók sokkal szebbek. Az angol borító csodálatos, varázslatos és tökéletesen tükrözi a történetet, megadja azt a hangulatot ami a könyvhöz kell. A magyar borító is szép, de az angol borítónak megvan az az indiai hangulata és a kis kép, ami elárul egy-egy kis jelenetet.

  A történet mára már nagyon a szívemben van. Azóta imádom a fehér tigriseket, miattuk mentem el az állatkertbe, hogy legalább 1 teljes órát bámuljam őket. Varázslatosak... Meg picit abban is reménykedtem, hogy az egyikük titokban indiai herceg. :P Azóta élek-halok Indiáért és a kultuszáért. Az egyik álmom az lett, hogy bejárom minden egyes pontját Indiának! :)

Colleen Houck ezzel a sorozattal kivívta magának, hogy a kedvenceim közé tartozik az írónő! :D Kedves drága Írónőm, találjál még ki sok-sok folytatást! :)))

Kedvenc szereplőim: Kelsey, Dihren, Kishan, Mr. Kadam

Nem kérdéses, hogy 5***-ot érdemel... Talán sokkal többet is! :)


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése