Isten hozott a blogunkon! :)

Az oldal könyvvéleményeknek készült... De szerintem lesz ez ennél több is! :) Ketten vezetjük az oldalt Lala és Lunea, rólunk csak annyit érdemes tudni , hogy menthetetlenül álmodozók vagyunk és a hitünk még a csillagos eget is túlhaladja! ;)
...Úgyhogy, Merj Álmodni! :D

2014. július 21., hétfő

Mennyország tizennégy darabja - J.K. Rowling: Harry Potter

Harry, Hermione, és Ron
Harry Potter... Még nagyon kicsi voltam, amikor a DVD-s polcon kiszúrtam az első rész filmverzióját, és megakartam nézni, de anyáék nem engedték, mert még ,,túl pici" voltam hozzá. Vágyakozva nézegettem a filmtokot, de hiába, mert nem nézhettem meg. Az a DVD volt z elérhetetlen. Bár egy idő múlva el is felejtettem. Aztán tavaly április környékén, a barátnőm el kezdte elolvasni az első részt, és az unokatestvérével (aki sosem mondja el az izgalmas részek kimenetelét, hanem nevet rajtunk, ahogyan próbáljuk kitalálni, persze sikertelenül, vagy egy-egy fantasztikus szó jelentéséért kuncsorgunk) eléggé izgalmas beszélgetést folytattak. ,,De Mógus az jó! Ugye Marci?"- kérdezte a barátnőm, és nevezett Marci, megint azt a vigyorát vette elő. ,,És Piton is jó! De akkor ki a kétarcú ember?" És drága barátnőm erre nem kapott választ. Csak a könyv  végén. Aztán szinte folyamatosan azt mondogatta, hogy: ,.Hermi-jóne Gréndzsör". Aztán én is elkezdtem vele mondogatni, és nagyon fölturbózta az érdeklődésemet a sorozattal kapcsolatban. Anya többször is     mondta, mikor könyvesboltban jártunk, hogy vegyük meg, de én azt mondtam, hogy nem szeretném elolvasni, de nekem nem volt kedvem hozzá, nem éreztem magam ,,felkészültnek" rá. De aztán megláttam az unokatesóm polcán az első négy rést, és hát, engedtem a csábításnak.És az első ész elolvasása után rájöttem. Rowling tényleg addig csigáz, míg a végére nem érsz, és persze csak ott derül ki az igazság, mint a legjobb könyvek többségében.

A történet: 
Nem hiába, hogy Jo, több évig írta a hét kötet cselekményvázlatát. mert tökéletesre sikeredett! A Bölcsek köve, egy olyan kis bevezető rész, ahol még nem annyira horror, sőt még barátságos a cselekmény. Kibontakozik benne egy életre szóló barátság, ami először csak Ronból és Harryből áll, de később magukhoz veszik az elején még minden lében kanál Hermionét, aki hiába mugli származású, évfolyamelső lesz. Rosszindulatú vetélytársakból sincs hiány. Ide sorolhatjuk a Mardekáros Draco Malfoyt és két csatlósát, Crakot, és Monstrot. Malfoy a varázslóvilág legundokabb teremtményei közé sorolható. Az első nap, Ronra azt mondja, hogy ,,vörös haj, mások levetett talárja, ez csakis egy Weasley lehet, akiknek több a gyerekük, mint a pénzük". De Harry kiáll barátja mellett, és elutasítja Malfoy barátságát. És a nyomozás, Harry sajgó sebhelye, amit Tudjukki ejtett rajta még kisbaba korában, és ez az egyetlen jele annak, hogy Harry túlélte azt az átkot, amit még senki varázsló/emberfiának nem sikerült, a halálos, legnagyobb főbenjáróátkot (amiért mellesleg Azkaban-i fogság jár, de persze Tudjukki az más tészta), az Avada Kedavra!-t! Miért nem lehet fölmenni egy bizonyos emelet bizonyos folyosójára? Mi van ott? Ki/mi az a Bolyhoska? És mit őriz? Hagrid segítségével és a három jóbarát furfangos eszével természetesen mindent meg lehet oldani és kideríteni. De még két nagy kérdés: Hová tűnt az, Kit Nem Nevezünk Nevén a Harry szülei ellen elkövetett gyilkosság után? És még valami: Miért hord Mógus professzor turbánt a fején?
Dobby, a házimanó
 A második kötet, a Titkok kamrája, egy újabb, de már megismert, izgalmakkal teli világot varázsol elénk. Mardekár Malazár utódja föltárta a Titkok kamráját, amit több tíz éve nyitottak meg utoljára. Ki volt az, aki régen bejutott oda, és miért? A hirtelen fölbukkant manó - Dobby - miért nem akarja, hogy Potter visszamenjen a Roxfortba? Kinek a szolgálatában áll, ez a házimanó? Mi lakozik a Roxfort falai közt, és olyan hangokat suttog, amiket csak Harry hall? Ki ír a folyosó falára szövegeket vérrel? Miért dermedt kővé pár diák, és mire szolgáltak azok a tárgyak, amiket a kezükben találtak? És a pókok! Kövessétek a pókokat! Hisztis Mirtyll is tud valamit! De mit?
 A harmadik részben megismerhetjük Hagrid egyik házi kedvencét, Csikócsőrt, akinek életének szomorú vége szakadna, ha Hermione nem birtokolna egy furcsa és titokzatos tárgyat, amivel egyszerre két órán is ott tud lenni. Ez pedig nem más, mint az..., na jó, nem mondom el. Kicsoda Sirius Black és mi köze van Peter Pettigrewnak Harry szüleinek halálához? Milyen titkot hordoz Makesz, Ron patkánya, aki pont annyi éve van a Weasley családnál, ahány éve Harry a villám alakú sebhelyét szerezte? És végül kicsoda Tapmancs, Holdsáp, Ágas és Féregfark?
 Nem mutatom be mindegyik kötetet, csak egy kis kedvcsinálót készítettem az első három részből, és próbáltam megragadni a lényeget, és úgy fogalmazni, hogy fölkeltsem a molyok és nem molyok érdeklődését a sorozat iránt. :)

  És a cselekmény az elkövetkezendő kötetekben egyre csak izgalmasodik, titkok derülnek ki, fantasztikus lények tűnnek fel, amiket nem is gondolnánk, hogy léteznek, újabb barátságok és szerelmek szövődnek és még a horcruxokat is meg kell találniuk és el kell pusztítaniuk Harryéknek. De a kviddics sem szorul háttérbe. A Griffendél ellenfelét, följebb már nevezett Mardekárt mindenáron le kell győzni, és Griffendél Godrik háza az év végén kiosztanó házkupát is meg akarja szerezni. És közben Harryéknek embert próbáló próbákat kell kiállniuk és meg kell küzdeni a halálfalókkal, és egy olyan - mára már nem is emberi formát viselő varázslóval-, akit egykor Tom Rowle Denem névre kereszteltek, de mostanra teljesen más néven ismeri a világ, és egyetlen varázsló van, akitől ez a rettegett személy tart, méghozzá a Roxfort igazgatója, Dumbledore. De a rettegett személy nevét még mindig nem árultam el. Nevem Tom Rowle Denem. E mondat betűit kell csak egy kissé átvariálnunk, és megkapjuk azt a szót, amit ha kimondunk, mindenkinek görcsbe rándul a teste  s betapasztja a fülét. A név pedig: Voldemort.
Az összes borító egybedolgozva
Küzdelem a gonosz ellen. E köré épül a hét kötet cselekménye. Sok varázslat, izgalmak, fantasztikus világ és persze hűséges és igaz barátok mellett minden sikerülhet.
Barátságról, kitartásról,  a jó és a rossz összecsapásáról, félelemről, bátorságról és szeretetről szól e mese, amelynek hatalmas rajongója lettem.

A borítók:
A magyar könyvborítókat (és egy angol kiadásét is, de ott sok kiadás van) Mary GrandPré tervezte, és azt kell mondanom, hogy ezek is tökéletesek lettek. Mint maga a történet. Ahogy a színekkel játszik, a rajzstílus, és maga az elképzelés, egyszerűen csodálatos! Minden kötetnek egy vagy több lényeges részletét ragadta meg, és azt alkotta rá a mű külsejére.

A sorozat elolvasása óta sok Harry Potteres cuccot szereztem, be,  vagy csináltam, és ezekre úgy vigyázok, mint a szemem fényére. Van már horgolt cikeszem, időnyerőm, poszterem, képeslapom, irattartóm, Luna Lovegoodos virághagymám, amit a kertben találtam, egy Halál ereklyéis vésett linóleumom, varázspálcám (amit a nyaralónk kertjében találtam) és patrónus bűbájt imitáló kék és ezüst porral töltött üvegcsém.

Meg kell hogy hagyjam, ez minden idők legjobb sorozata. J.K.R egy boszorkány és egyben egy zseni!

Kedvenc szereplők: Hermione Granger, Harry Potter, Ron Weasley <3, Luna Lovegood
Nem kedvelt szereplők: Perselus Piton, Gilderoy Lockhart, Voldemort, Lucius Malfoy, Dolores Umbridge ...

Egyértelműen 5*-ot ért el nálam!
A Trimágus Tusa egyik próbája


Lala




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése